The Bucket List #1: Series

In deze serie ‘The Bucketlist’ leg ik 5 dingen vast die ik nog graag zou willen doen. De eerste post gaat over series die ik een keer wil kijken.

Ik denk dat de meeste mensen met een kabelverbinding wel een aantal series volgt. Ik heb een geen televisie op mijn kamer, en sinds mijn ontdekking van Netflix en YouTube kijk ik ook een stuk minder televisie. Ik volg al een aantal series, maar als ik door de Netflix pagina’s scrol zijn er nog zoveel meer waar ik benieuwd naar ben. Ik presenteer: mijn serie bucketlist!

1 Spartacus

Spartacus gaat over het leven van Spartacus, een Romeinse slaaf en gladiator.

Ik heb nog nooit een aflevering van de serie gezien, maar ik hoor er veel over van vrienden en hij schijnt heel goed te zijn. Ik ben sowieso fan van dit soort historische thema’s en ik vind het ook interessant om terug te zien hoe anders de mindset van de mensen was toen der tijd. Ik ben benieuwd.

2 Drop Dead Diva

Drop Dead Diva gaat over een fashion model die in het lichaam terecht komt van een plus-size advocaat.

Weer een serie waarvan ik nog geen aflevering gezien heb. Ik ken hem via mijn moeder. Zij heeft de serie wel gezien en vertelde me dat hij heel grappig was en ook iets voor mij. Dit lijkt me wel zoon serie die altijd goed is als je even niet weet waar je zin in hebt, dus ik ga hem zeker een keer kijken.

3 Breaking Bad

Breaking Bad gaat over een scheikunde leraar die terminaal ziek is. Om te zorgen dat zijn zwangere vrouw na zijn dood niet in de financiële schulden komt te zitten begint hij met het maken en verkopen van drugs.

Ik denk dat iedereen wel van deze serie gehoord heeft. Het verhaal lijkt me erg aangrijpend en toch heb ik deze serie ook nog nooit gekeken. Onder het mom van: deze moet je gezien hebben, staat Breaking Bad ook op mijn bucketlist.

4 Game of Thrones

Hoe leg je uit waar deze serie over gaat? Het is een fantasy serie die zich afspeelt in een mythische wereld. Er zijn meerdere verhaallijnen, maar in het algemeen gaat het over zeven koninkrijken die strijden om macht.

Ik ben dol op fantasy en ik klaag vaak dat verhalen niet spannend genoeg zijn, omdat de hoofdpersoon toch wel met een passende oplossing komt en het overleefd… Tadaa Game of Thrones. Ik heb een deel van seizoen 4 en 5 gezien toen wij thuis nog HBO hadden, maar dan is het vrij moeilijk om er een logisch verhaal in te zien. Nu hebben we geen HBO meer, maar ik ben vastberaden om deze serie toch eens te gaan volgen.

5 New Girl

Jess gaat nadat het uit is met haar vriend in een appartement wonen met drie vrijgezelle mannen.

Hiervan heb ik wel al een paar afleveringen gezien, maar op een gegeven moment bleef de aflevering hangen en ben ik er eigenlijk nooit meer op terug gekomen. Tussen alle intensieve complotten in mijn bucketlist is het toch wel fijn om ook een simpele chick flick te hebben staan. De eerste afleveringen waren in ieder geval wel grappig, dus ik moet hem nog een keertje afkijken.

Welke series zijn nog meer een aanrader?

Geef een reactie

