Over smaak valt niet te twisten

Vroeger waren er heel veel dingen die ik niet lekker vond. Vooral groenten waren niet mijn favoriet. Toch veranderd je smaak naarmate je ouder wordt. Hier een paar typische etenswaren die ik vroeger niet lekker vond en nu wel.

Paprika

Geloof het of niet, maar ik vond paprika vroeger echt niet lekker. Nu kan ik bijna niet meer zonder. Paprika is een groente die bij bijna elk soort gerecht past: pasta, pizza, wraps, nasi, salade, enzovoorts. Ik vind het ook lekker om als tussendoortje te eten.

Olijven

Deze dingen heb ik pas sinds kort leren eten. Ik ben dol op tonijnsalade en ik had een broodje tonijnsalade met zwarte olijfringen erop. Het broodje was heerlijk en ik besloot om minder bang te zijn voor olijven en het niet uit mijn eten te vissen. Op mijn pizza, door mijn pasta en door een salade met fetakaas… heerlijk! Ook heb ik geen problemen met groene olijven die op verjaardagen op tafel staan, lekker met knoflook en een beetje olijfolie.

Champignon

Warm vind ik ze nog steeds niet lekker. Ik denk dat dat komt door de zachte structuur, maar rauw vind ik ze heerlijk als snack. Bij het gourmetten leg ik ze meteen op mijn bordje bij de rauwkost en als we een gerecht met champignons eten bewaren we er een paar zodat ik ze er rauw bij kan doen.

Courgette

Ik weet nog niet zeker of ik het echt lekker vind, maar laatst aten we een heerlijke pasta met courgette erdoorheen en dat vond ik helemaal niet storend. Misschien breekt toch de tijd aan dat ik dit ook lekker ga vinden en dan kan ik eindelijk het pizzabroodje met een courgette in plaats van brood proberen…

Spruiten

Ik vind dit alleen maar lekker door de bereiding van papa: stampen en satésaus erbij. Neem maar van mij aan: dat is prima te doen!

Het gene wat ik nog steeds heel vies vind is zuurkool!

Welke groente lustte jij vroeger niet? 

 

Geef een reactie

