The Bucket List #2: challenges

In het leven moet je jezelf soms even uitdagen. Het internet staat vol met allerlei challenges, maar of je er nu eentje van internet uitvoert of zelf bedenkt, het komt op het zelfde neer: jezelf uitdagen. The Bucketlist #2 gaat over challenges.

Ik heb nog nooit fanatiek een challenge volgehouden. Ik ben wel van mening dat het een goede manier is om motivatie te creëren en om doorzettingsvermogen te trainen, of het nu een challenge is van een week of een maand. Ik presenteer: 5 challenges die ik wil uitvoeren (en behalen).

1 Reading challenge

De opdracht: lees voor het einde van het jaar een aantal boeken in een bepaalde categorie.

Hier zijn heel veel voorbeelden van te vinden op internet. Omdat ik de challenge wel leuk wil houden en niet verplicht boeken wil gaan lezen omdat het moet bedenk ik zelf een lijstje met boeken die ik wil lezen. Ik ben net klaar met de boekenserie van The Mortal Instuments, dus ik heb wel zin om te beginnen aan een nieuw boek. Helemaal leuk als ik daar gelijk een challenge uit kan halen.

2 Fitness challenge

De challenge: drie maanden lang (minimaal)  één keer per week hardlopen en één keer per weer cardio.

Ik denk dat er van alle challenges die er bestaan de ’30 days fitness challenge’ wel de bekendste is. Zeker nu ik niet meer twee per week hockey wil ik graag toch blijven sporten. Ik kan wel meteen fanatiek gaan fitnessen, maar ik doe graag een challenge die ik makkelijk vol kan houden, maar waar ik toch energie in moet steken. Eén keer per week hardlopen en cardio is prima te halen en vaker is uiteraard toegestaan. Omdat deze challenge vrij ‘simpel’ is wil ik het een stukje langer volhouden. Drie maanden.

3 Healty food challenge

De opdracht: een maand lang geen ongezonde snacks.

Een frikandel bij de frietjes mag wel, deze challenge gaat over de extra snacks, dus snoepjes, koekjes. Dus gewoon mijn normale eetpatroon, alleen de tussendoortjes worden vervangen door gezonde tussendoortjes zoals rijstwafels, fruit en crackers. Ik ga hiermee beginnen vanaf 1 april en ik ga ook voor en na de challenge op de weegschaal staan om te kijken of het ook een invloed heeft gehad op mijn gewicht.

4 Mindfulness challenge

De opdracht: een week lang, elke dag aan mindfulness doen.

Ik heb mindfulness nooit zo gesnapt, toch vind ik het leuk om open te staan voor nieuwe dingen. Een week is een mooie tijd om iets nieuws te proberen. Ik heb een mindfulness dagboekje die ik (geloof ik) ooit heb gekregen bij de Happinez, maar ik heb er nog niks mee gedaan. Een mooie start om kennis te maken met mindfulness.

5 Writing challenge

De opdracht: maak het boek af!

Ik heb in 2010 ooit een verhaal in mijn hoofd gehad en ben begonnen met typen in een Word bestandje. Inmiddels is het idee gegroeid tot een boek idee en ik wil het zo graag afmaken. Ik ben dol op fantasie verhalen en ik ben bezig en ik ga het (voor het eerst in mijn verhalen geschiedenis) afmaken!

Geef een reactie

