25 food vragen TAG ~ Tags with Eline

Vandaag weer een nieuwe TAG. Deze tag gaat over eten, iets waar ik steeds meer mee bezig ben en dagelijks van geniet. Ik beantwoord 25 vragen over eten. Ik heb wel het talent om dingverkeerd (willen) interpreteren, dus het kan zijn dat ik een beetje vals speel bij sommige vragen.

De tag komt van Uit Pauline’s Keuken

1 Wat is je favoriete ontbijt?
Ik ben dol op Brinta. Ik moet er vaak vroeg uit en heb dan niet veel tijd. Mijn een beetje honing is mijn ontbijt snel klaar en makkelijk naar binnen te krijgen.
Ik wissel nog wel eens af met yoghurt, fruit of crackers. Licht, snel en lekker!

2 Hoe drink je je koffie?
Met suiker. Ik speel wel vals, want ik drink eigenlijk alleen maar cappuccino, dus eigenlijk ook met melk… Wat ook heel lekker is: siroop (hazelnoot/karamel)

3 Wat zit er op je lievelingsbroodje?
Een combinatie van groenten, iets lekkers en een sausje. Om het even duidelijk te maken: tomaat/mozzarella/pesto, rucola/zalm/kruidenkaas, sla/carpaccio/truffeldressing of rucola/walnoten/geitenkaas/honing.

4 Soep of salade?
Ligt eraan of ik het warm of koud heb!

5 Wat is je favoriete kookboek?
De meeneemrecepten bij de supermarkt, die kan je namelijk makkelijk meenemen, zijn vaak van het seizoen en alle ingrediënten zijn verkrijgbaar in die supermarkt …

6 Nooit meer zoet of nooit meer hartig?
Nooit meer zoet. Hoe graag ik een koekje eet bij mijn appel in de pauze zou ik best zonder kunnen. Ook denk ik dat als je eenmaal gewend bent aan minder zoet eten je het niet meer mist of zelfs niet meer lekker vind als het zo zoet is. Ik drink nu al jaren thee zonder suiker en mis niks. Pure chocolade is hartig toch?

7 Welke keuken (land) is je favoriet?
Italië! By far! Kaas, pasta, pizza, tomaten en nog meer kaas. Mexico staat denk ik op twee.

8 Wat is je favo foodfilm
Het diner en de eetclub… haha

9 Wat is je meest ultieme guilty pleasure?
Drop en ijs. Kan altijd.

10Wie is je grootste inspiratiebron?
Papa, de beste kok bij ons thuis!

11 Thuis koken of uit eten gaan?
Eigen gekozen eten maken of eigen gekozen eten voor je laten maken en geen afwas…

12 High end of Low profile? 
Low profile! Heb een keer in een restaurant gezeten met high end opmaak/service/prijs, maar het eten was zeker de prijs niet waard.

13 Wat is je lievelingsrestaurant?
Lievelingsrestaurant? Ik vind tapas of bbq wel een leuk sfeertje geven.

14 Boodschappen doe ik bij…
De postcodeloterij! Ownee…

15 Het lekkerste dat ik ooit gegeten heb is…
Als gerecht? Dan ga ik denk ik voor zelf gemaakte pastasaus… denk ik…

16 Wat is je favo cocktail?
Ik drink geen alcohol, maar ik heb ooit een Malibu Piña Colada geproefd en die was best lekker. Ook alleen maar door de kokoscrème hoor…

17 Koffie met George (Clooney) of Heston (Blumenthal)?
Ik heb nog nooit Nespresso gehad, dus dat wil ik wel proberen.

18 Wat mag niet ontbreken in jouw keuken?
Een lepelpot!

19 Mijn favo snack is…
Momenteel eet ik braaf fruit in de pauze. Maar als ongezonde snack zou ik iets bakken (pannenkoeken met ijs of warme wafels met kersen).

20 Wat zit er op jouw pizza?
Kaas, tonijn, kaas, paprika, kaas en uuh kaas… Dus dat wordt een pizza tonno formaggi.

21 Wat lust je echt niet?
Zuurkool… Wie vind dit nu oprecht lekker?

22 Mijn favoriete foodblog is…
Uitpaulineskeuken, maar omdat ik geen andere blog ken zal ik er maar even bij zeggen dat ik de serie The Basics heel fijn vond!

23 Het gekste dat ik ooit gegeten heb is..
Kikkerbillen? Ow of meelwormen op een cracker met smeerkaas, maar dat smaakt gewoon naar noten.

24 Wat staat er op je food bucket list?
Wentelteefjes maken, nog steeds nog nooit gedaan!

25 Ik kan niet leven zonder…
Water, letterlijk.

Geef een reactie

