Game’s on!

Of het nu een app is op je telefoon of een spel op de computer: iedereen speelt bepaalde games. Ik ben zelf geen fanatieke gamer, maar er zijn wel een aantal spelletjes die ik leuk vind.

Town of Salem

Voor de mensen die bekend zijn met het spel de Weerwolven van Wakkerdam: dit lijkt er heel erg op. In de classic mode speel je online een spel met 15 rollen, dus 14 andere spelers. Er zijn 3 maffia rollen, 9 town rollen en 3 neutral rollen. De maffia mag ’s nachts iemand vermoorden en iedereen mag overdag stemmen om iemand op te hangen. Town wint met town, mafia wint met mafia. De neutrale rollen hebben een speciale opdracht en spelen voor zichzelf. Uiteraard zijn er nog een hoop andere rollen en gamemodes om te spelen, classic is het makkelijkst om het spel te leren kennen. Overigens wordt er gecommuniceerd via een chat in het Engels.

Ik ben dol op dit spel en ik speel ook graag meerdere rondes achter elkaar. Je kan het ook met vrienden spelen en erbij skypen. Ik vind Weerwolven al een leuk spel, maar dit nog stiekem iets leuker, omdat iedere townie zijn eigen rol heeft.

The Sims 2

Ik denk dat dit spel weinig uitleg nodig heeft. Iemand zei ooit tegen mij dat Minecraft Lego op de computer was (en vroeger speelde hij met Lego en nu vind hij Minecraft leuk), waarop ik zei: ‘De Sims is dan Playmobil op de computer!’ Daar heb ik vroeger namelijk mee gespeeld. Ik zag laatst dat het spel uit 2005 komt. Misschien ga ik toch nog ooit aan de Sims 4 beginnen.

Rollercoaster Tycoon 2

Ook dit is een klassieker die mij altijd uit mijn verveling helpt als het internet het niet doet… Wij hebben thuis een paar Tycoon dingen, ook met een dierentuin en zo, maar pretparken bouwen blijft toch het leukste. Op een gegeven moment begin je de trucjes door te krijgen zoals: het is veel effectiever om je eetgelegenheden random door je pretpark te verspreiden in plaats van op een pleintje, je gasten vinden het prettiger als je geen doodlopende paden hebt en als de paden maar uit een strook bestaan en noem maar op. Toch moet ik nog steeds iets uitproberen: een pretpark waarbij de uitgang van de ene attractie uitloopt in de ingang van de volgende. En op deze manier een route door het hele park maken. Zal dat werken? Iemand al ervaring mee?

Don’t get fired

In het kort: je komt binnen bij een bedrijf en moet door middel van promotie boven aan zien te komen, maar je wordt telkens ontslagen. Hoe meer redenen je verzameld om ontslagen te worden en hoe meer vaardigheden je koopt (met je verdiende muntjes), hoe hoger je promotiekans is. Dit is een heel simpel spelletje op mijn mobiele telefoon en is wordt zeer intensief gebruikt in de bus of in wachtkamers.

Welke spellen speel jij (nog)?

Geef een reactie

