Make it in America #2: Roomtour!

DSCN4456.JPG

Vandaag is het zaterdag, mijn eerste weekend in The States en de hoogste tijd voor een update. Ik ben afgelopen woensdag aangekomen en heb toen even de tijd genomen om uit te pakken en foto’s te maken van de kamer, het huisje en de prachtige omgeving met een clear blue sky…

DSCN4457.JPG

Dit is de straat van het huisje: S Ohio St. Mijn huisgenoot vertelde dat veel straten naar staten zijn vernoemd en dat de volgorde (noord, oost, zuid, west) redelijk werd aangehouden. Zo kan je aan de straatnaam zijn waar je je ergens bevind in de stad. Zoals je al kan zien aan de foto is het landschap heel plat. Ik heb hier nog geen rijen bomen langs de wegen zien staan (wat ze hier overigens heel netjes en georganiseerd vonden aan Nederland).  Het waait hier heel hard en het is vrij droog. Als het bewolkt is heb je dus zeker behoefte aan een jas!

DSCN4471.JPG

Dit is het huisje waar ik en mijn huisgenoot in verblijven. Het dubbele raam op de bovenste verdieping aan de zijkant is mijn slaapkamer raam. De deur die je ziet op de foto is de achterdeur. Hier noemen ze het verblijf ‘the landhouse’, wat best wel grappig is als je het in het Nederlands vertaald…

DSCN4464.JPG

Als je met je rug naar de weg staat heb je dit uitzicht. Links zie je het pad naar de voordeur toe en het huis rechts op de foto is het huisje waar ik in verblijf.

DSCN4475.JPG

Als je het pad af loopt kom je bij de voorkant van het huis. Dit is de voordeur. Heel typisch, maar zo’n beetje elk huis hier heeft een dubbele voordeur.

DSCN4479.JPG

Als je binnenkomt kom je in de ‘gang’. Ik werd gewaarschuwd voor het afval, want de vorige huisgenoot had schijnbaar een hoop verzameld en er was nog niks weggebracht. Ik kon niet wachten om wat foto’s te delen, dus er is nog niet opgeruimd. Links in de hoek zie je een deel van de droger en links van de droger staat nog een wasmachine. Om het hoekje aan de linkerkant zit de badkamer van de benedenverdieping. Emma, mijn huisgenoot, gebruikt die badkamer, omdat haar slaapkamer ook op de benedenverdieping zit. Ik gebruik de badkamer boven. Als je door de linkeropening loopt kom je in de woonkamer en rechtdoor is de weg naar de keuken.

Keuken.jpg

Dit is de keuken. Ieder heeft eigenlijk zijn eigen kastje. De mijne zit meteen rechts naast de koelkast en we hebben gezamenlijke kastjes met kruiden enzovoort rondom het kookfornuis.

Woonkamer.jpg

Dit is de woonkamer. We hebben een boekenkast vol Engelstalige boeken, een piano die niet gestemd is en een bank waar je helemaal inzakt als je erop gaat zitten. Aan de rechter kant van de bank, naast de gekleurde lamp, zit de achterdeur. Links van het bureautje zit de slaapkamerdeur van Emma. Op naar de bovenverdieping.

Boven.jpg

Als je naar boven loopt en rechtsom zit links een deur van een slaapkamer (leeg), rechts een deur naar mijn slaapkamer en als je rechtdoor loopt kom je uit in de badkamer. Ik waarschuw, de wc lijkt heel vies, maar er is iets mis met het kraanwater, waardoor er een oranje uitslag in de wc zit.

 

DSCN4497.JPG

Dit is de badkamer op de bovenverdieping, die ik dus nu in mijn eentje bezet. Links van de wc zit nog een douche.

DSCN4494.JPG

En dit is de deur naar mijn kamer…

Slaapkamer.jpg

Tadaa! Hier verblijf ik dan. Ondertussen is het bed opgemaakt en hangen er al een paar foto’s op de muur, dus het wordt steeds gezelliger. Ik heb uitzicht op de bomen die je op een van de eerste foto’s zag en het zonnetje schijnt heerlijk naar binnen. De onderste helft van het raam kan ik naar boven schuiven en er zit een hor, zodat het raam lekker open kan en er geen beestjes naar binnen kunnen.

Zoals je ziet zit ik op een supermooie plek midden in Kansas, mijn huisgenoot is heel aardig en gezellig en op het stagebedrijf is iedereen ook heel geïnteresseerd. Tot nu toe heb ik een beetje kennis gemaakt met de onderzoekers die er werken, de omgeving en de organisatie. Volgende week gaan we het hebben over het echte project waar ik aan kan gaan werken. Ik mocht aangeven wat voor iets ik graag wilde doen en zij hadden ook al een paar projecten in gedachten, dus ik ben benieuwd!

4 gedachten over “Make it in America #2: Roomtour!

  1. Wauw wat super leuk om zo mee te kijken in je leefomgeving voor de komende tijd. Ziet er heel netjes uit zeg en wat een heerlijk blauwe lucht! Ik hoop dat je snel je draai hebt gevonden en er een geweldige tijd van gaat maken. Zou je je hele adres kunnen laten weten. Dan kunnen we misschien een keer een kaartje sturen ofzo. Dikke knuf en tot schrijfs. Xxx

    Like

Geef een reactie

