Heimwee

Ik zit nu ruim 2 maanden in de Verenigde Staten en ik begin nu langzaam te beseffen wat heimwee inhoudt. Dat ik vrienden en familie ging missen had ik al ingecalculeerd. Het is een tijdje afzien, maar er is altijd nog Skype, Facebook enzovoort.  De echte heimwee zit hem in de kleine ‘normale’ dingen die mij een fijn gevoel geven en dat gevoel mis ik gewoon…

Een van de grootste dingen die ik mis: hockeyen. En dan met name de gezelligheid van het team en de fanatieke adrenaline van een wedstrijd. Hockey is hier een stuk onbekender. Ik heb nog niet eens een stick gespot in en sportwinkel en als ik het heb over ‘field hockey’ (hockey = ijshockey) vragen mensen wat het is. Is dat dan op rollerschaatsen? Nee! Gewoon hockey: een bal, een stick en een veld.Ik kan hier echt wel gaan hardlopen, maar het is gewoon het gevoel dat ik mis om achter een bal aan te rennen en er eerder proberen te zijn dan je tegenstander. Het teamgevoel voor, tijdens en na de wedstrijd, maar ja ik heb dan ook wel een super gezellig team…

Verder mis ik natuurlijk mijn maatjes heel erg. Uren theeleuten met mijn beste vriendin, een appje met: ‘Hé, ik kom zo even langs’ en de spelletjesavonden die me eerlijk gezegd nooit te lang konden duren. Nick natuurlijk! Gewoon het contact met mensen en het ondernemen van dingen. Ook gewoon de mensen in huis: papa, mama, Jasper, het is heerlijk die vrijheid van op jezelf wonen, maar toch heb je soms ook behoefte aan een familieavondje (en de appelflap op vrijdag avond…). Net zoals de kopjes van Loekie tegen mijn been als ik zijn eten klaar aan het maken ben.

Ik zit hier nu wel alleen in huis, maar in een huis zonder gordijnen ga je zelfs het dansen op je kamer missen. Gewoon je muziek lekker hard zetten en gek doen…

Dit zijn de grootste dingen die ik mis. De lijst is niet groot, maar als deze dingen er niet zijn merk je pas wat voor groot deel ze waren in je leven. Natuurlijk het ik het hier hartstikke naar mijn zin. Ik heb het super getroffen met stage, de crew is hartstikke leuk en ze doen ook echt hun best om dingen te organiseren, maar deze dingen mis ik gewoon.

Ik ga super genieten van mijn tijd hier, maar ik ga ook mega genieten als ik weer thuis ben en het eerste wat ik doe is mijn keeperspak aantrekken en iedereen kei hard op goal laten slaan!

Nog even de belangrijkste tip die ik wil meegeven: zorg dat je dat gevoel weer naar boven haalt, als er geen hockeyveld is ga dan voetballen en als je vrienden mist ga dan ergens naartoe met andere mensen… En vooral als je ergens mee zit, praat over thuis met iemand en je voelt je waarschijnlijk snel wat beter.

Hebben jullie ooit last van heinwee?

Geef een reactie

